سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روابط دانش آموز و معلم: چرا حمایت عاطفی اهمیت دارد


کودکان از روابط با کیفیت دانش آموز و معلم بهره مند می شوند: کودکان خردسال معلم خود را احاطه می کنند در حالی که او چیزی را روی کاغذ نشان می دهد. عکس از جانی برایسون.

روابط حمایتی دانش آموز و معلم باعث افزایش پیشرفت می شود و کودکان را از تأثیرات استرس محافظت می کند. اما بسیاری از دانش آموزان فرصت ایجاد چنین پیوندهایی را ندارند. ما چه کمکی میتوانیم بکنیم؟

تصور کنید 120 کودک ، کودکان شش ساله روی رایانه نشسته اند.

به عنوان بخشی از آزمایش ، بچه ها یک سری آزمایش های شناختی را انجام می دهند.
142xNxComputer-lab-monkeybusinessimages-istock.jpg.pagespeed.ic.2kmqEb_BCt.jpg

اما محققان سعی نمی کنند بفهمند چه کسی باهوش تر است. آنها سعی می کنند دریابند که آیا روابط دانش آموز و معلم بر طرز فکر بچه ها تأثیر می گذارد یا خیر.

بنابراین محققان از تمام معلمان کودکان عکس گرفته اند. و درست قبل از ارائه یک مشکل جدید برای حل ، هر کودک چهره معلم خود را نشان می دهد.

تصویر فقط برای یک ثانیه ظاهر می شود ، بازه زمانی بسیار کوتاهی که بچه ها حتی از آنچه دیده اند آگاه نیستند. غیرعلمی است اما این تأثیر دارد ، زیرا کودکانی که دارای روابط نزدیک و دوست داشتنی معلم هستند - برخلاف روابط دوردست - بسیاری از مشکلات را سریعتر حل می کنند (Ahnert et al 2012).

این رابطه حتی زمانی که بچه های یک کلاس را مقایسه می کنید ، برقرار می شود. بنابراین این فقط در مورد تفاوت برنامه درسی یا سایر ویژگی های کلاس نیست.

به نظر می رسد در مورد چیزی خاص تر است ، چیزی که مخصوص هر رابطه دانش آموز و معلم است. و ممکن است عواقب طولانی مدت داشته باشد.

در هفته های بعد ، کودکان-بچه های آلمانی که در آنچه انگلیسی زبانان می گویند "پیش دبستانی" یا "مهد کودک" شرکت می کردند-اولین سال ابتدایی خود را آغاز می کنند.

محققان تعجب می کنند. آیا روابط قدیمی هنوز اهمیت دارد؟ آیا روابط جدید با سرعت حل مسئله نیز مرتبط است؟

برای پاسخ به این سوالات ، لیزلوت آنهرت و همکارانش 5-6 ماه بعد دوباره بسیاری از بچه ها را آزمایش می کنند-این بار با عکس معلمان قدیمی ، پیش دبستانی و معلمان جدید و ابتدایی. چه اتفاقی می افتد؟

تصاویر پنهان معلمان حمایتی پیش دبستانی هنوز تأثیر مثبتی دارند. تصاویر معلمان حامی مدرسه ابتدایی چنین نیست.

 

xHug-Julio-Nohara-wikimedia-commons-medium-jpg.jpg.pagespeed.ic.xq3NjoK8N7.jpg

تاثیر روابط دانش آموز و معلم

آزمایش هایی مانند این ، شهود ما را تقویت می کند. روابط امن و حمایتی به ویژه برای کودکان خردسال اهمیت دارد و ممکن است عواقب گسترده ای داشته باشد.

اما بچه های بزرگتر چطور؟ به نظر می رسد آزمایشات آلمانی با این ایده که معادله شخصی با بزرگتر شدن کودکان اهمیت چندانی ندارد مطابقت دارد. اما توضیحات دیگری نیز وجود دارد.

اکثر کودکان در این مطالعه سالها معلمان پیش دبستانی خود را می شناختند - بسیار بیشتر از آنچه که معلمان دبستان خود می شناختند. شاید بچه ها برای احساس ارتباط شخصی به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.
xHug-Julio-Nohara-wikimedia-commons-medium-jpg.jpg.pagespeed.ic.xq3NjoK8N7.jpg

و در اینجا یک احتمال دیگر وجود دارد: روابط دانش آموز و معلم ، حتی روابط دوستانه و حمایتی ، هنگام حرکت کودکان از پیش دبستانی به دبستان ، جنبه جسمانی کمتری دارد. آیا ممکن است بچه ها به خاطر آن رنج ببرند؟ با توجه به آنچه در مورد مزایای لمس محبت آمیز شناخته شده است ، به نظر می رسد که قابل قبول است.

اما صرف نظر از نحوه محاسبه این نتایج "سرعت حل مسئله" ، باید به خاطر داشته باشیم:

روابط ایمن و حمایتی دانش آموز و معلم با انواع تأثیرات مفید مرتبط است و این فراتر از پیش دبستانی ادامه می یابد.

به عنوان مثال ، همان محققانی که آزمایشات "معلم غیرعلمی" را انجام دادند ، سطح هورمون استرس کودکان را نیز اندازه گیری کردند.