سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ده نکته برای بهبود روابط معلم و دانش آموز

معلمان مطالعات اجتماعی نیز به همان اندازه که در سایر زمینه های محتوا با مشکلات انگیزشی دانش آموزان روبرو هستند. در حالی که هدف من در این مقاله بحث در مورد مشکلاتی نیست که منجر به عدم انگیزه می شود ، می خواهم چند دلیل را که معلمان ممکن است در حال حاضر بیش از گذشته در ایجاد انگیزه در دانش آموزان مشکل داشته باشند ، پیشنهاد کنم.
یکی از مشکلات مشکلات انگیزشی ناشی از مشکلاتی است که در جامعه آمریکا در خانواده های آمریکایی زیاد یافت می شود. فقر ، طلاق ، خانواده های تک والدین و خانواده های ناکارآمد گاهی اوقات موقعیت هایی را ایجاد می کنند که باعث می شود جوانان زمان و توجه خود را بر روی مسائل شخصی تمرکز کنند تا موضوعات کلاس درس.

منبع دیگری از مشکلات انگیزشی ممکن است به طور متناقضی ناشی از موفقیت در سیستم مدارس دولتی باشد. تلاش برای نگهداری هرچه بیشتر دانش آموزان در مدرسه تا حدی موفق بوده است (برسی 1991). این امر باعث شده است دانش آموزانی در مدرسه باقی بمانند که در یک زمان یا ترک تحصیل کرده یا اخراج شده باشند. اگرچه هدف از نگه داشتن هرچه بیشتر دانش آموزان در مدرسه قطعاً شایسته است ، اما می تواند منجر به داشتن دانش آموزان بیشتری در کلاس درس شود که فاقد حس جهت و هدف هستند و در نتیجه انگیزه کمی برای یادگیری دارند.

با توجه به این که چالش ایجاد انگیزه در دانش آموزان ممکن است دشوارتر از گذشته باشد ، ادبیات مربوط به تحقیقات و تمرینات کلاسی مربوط به انگیزش اغلب از کیفیت روابط معلم و دانش آموز به عنوان یک متغیر مهم یاد می کند. روابط با کیفیت بالا می تواند دانش آموزان را برای یادگیری و انجام رفتارهای مخرب کمتر ترغیب کند (هاولی 1982 ؛ مورگانت 1991 ؛ اسپولدینگ 1992 ؛ ولودکوفسکی 1986).

در اینجا ده روش کاربردی و آسان برای بهبود روابط معلم و دانش آموز آورده شده است.

1. دانش آموزان را در اسرع وقت با نام آشنا کنید. دانش آموزان از این امر قدردانی خواهند کرد. ممکن است بخواهید یک برگه اطلاعات را در اولین جلسه کلاس توزیع کنید. این برگه می تواند از دانش آموزان نام آنها ، نامی را که ترجیح می دهند نام ببرند ، محل زندگی ، علایق یا سرگرمی ها ، تجربه موفقیت ، اهداف ، مکانهایی که بازدید کرده اند ، مشاغل نیمه وقت و غیره بپرسد.

بعد از اینکه دانش آموزان از اطلاعات موجود در برگه برای معرفی خود به دو یا سه دانش آموز دیگر که ممکن است در کلاس آنها را نشناسند استفاده کنند ، می توانید از آنها بخواهید قبل از کل کلاس حاضر شوند و خود را معرفی کنند. همانطور که دانش آموزان این کار را انجام می دهند ، شما فرصتی خواهید داشت که در یک زمان روی یک دانش آموز تمرکز کنید. ممکن است بخواهید از تصاویر برای کمک به شما در یادآوری هر دانش آموز با ارتباط دادن برخی از تصاویر خاص که بر اساس نام دانش آموز است استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید برخی سوالات بعدی را بپرسید. این امر نه تنها به شما امکان می دهد تا با هر دانش آموز بیشتر آشنا شوید ، بلکه علاقه خود را نیز نسبت به آنها بیان می کنید.

اگر در حال تدریس کلاس تاریخ هستید ، ممکن است از دانش آموزان بخواهید که در برگه اطلاعاتی که در بالا توضیح داده شد ، مکانهای تاریخی مشهوری را که بازدید کرده اند ، ذکر کنند. بسیاری از دانش آموزان از مکانهای تاریخی مانند خانه های رئیس جمهور (به عنوان مثال ، کوه ورنون یا مونتیچلو) ، شهرها (به عنوان مثال ، واشنگتن ، دی سی ، یا بوستون) ، یا مکانهایی که برای ایجاد مجدد یا حفظ گذشته طراحی شده اند (به عنوان مثال ، مستعمره پلیموت در ماساچوست) این امر به شما این امکان را می دهد که به دانش آموزان کلاس اجازه دهید در مورد این مکانها صحبت کنند اگر و وقتی آنها به عنوان کلاس شما درس می دهند. همچنین ممکن است دانش آموزان چیزهایی (به عنوان مثال ، تصاویر ، نوارهای ویدئویی ، نقشه ها) به دست آورده باشند که می توانید در درس خود بگنجانید تا برای کلاس جالب تر و واقعی تر شود. ممکن است اجازه دهید دانش آموزی که مورد را جمع آوری کرده است آن قسمت از درس را ارائه دهد. صرف نظر از این ، این می تواند به شما و دانش آموزان کمک کند تا با یکدیگر در ارتباط با علایق و تجربیات ، یکدیگر را بیشتر بشناسید و امیدواریم یکدیگر را دوست داشته باشید.

2. با برخی از مسائل شخصی در مورد هر دانش آموز آشنا شوید. استفاده از نظرسنجی که قبلاً توضیح داده شد یکی از راه های رسیدن به این هدف است. فعالیت دیگر این است که از زمان در شروع و پایان کلاس ، بعد از آزمون ، قبل از تعطیلات ، یا بعد از تعطیلات فقط برای صحبت و گوش دادن به دانش آموزان استفاده کنید. از دانش آموزان در مورد تعطیلات آخر هفته ، اهداف و آرزوها و نظرات خود در مورد رویدادهای محلی ، ملی و جهانی بپرسید. آنچه شما در مورد آن صحبت می کنید احتمالاً اهمیت کمتری نسبت به این واقعیت دارد که به اندازه کافی برای پرسیدن و گوش دادن به آن علاقه داشتید.

در تلاش برای بهبود فضای کلاس درس و ایجاد روابط بهتر معلم و دانش آموز ، از تمرکز بر پاسخ به سوالات واقعی یا آزمایش دانش دانش آموزان هنگام بحث در مورد رویدادهای جاری ، اجتناب کنید. در عوض ، از آنها س opinionالات نظری بپرسید. هدف این است که دانش آموزان را وادار به مشارکت کنند ، احساس کنند که آنها اعضای ارزشمند کلاس هستند و نظرات آنها ارزشمند است-نه اینکه نمره تعیین کنند.

3. بحث تجزیه و تحلیل ارزشها را در مورد برخی رویدادها یا موضوعات جاری انجام دهید. در این فعالیت ، مهم است که قوانین خاصی رعایت شود. اطمینان حاصل کنید که وقتی کسی صحبت می کند ، همه به سخنگو گوش می دهند. ممکن است دانش آموزان برای روشن شدن آنچه که دانش آموز می گوید س questionsالاتی بپرسند ، اما نمی توانند سخنران را به چالش بکشند یا با آن مخالفت کنند. گل میخ دیگر