سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تأثیر و اهمیت روابط مثبت دانش آموز و معلم

رابطه بین دانش آموز و معلم نقش مهمی در مسیر موفقیت تحصیلی و رشد اجتماعی کودک دارد. ایجاد رابطه مثبت با معلم به دانش آموز کمک می کند تا در محیط کلاس احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشد.
Thumbnails.jpg

در نتیجه ، دانش آموزان بیشتر در کلاس شرکت می کنند و از نظر تحصیلی خود را به چالش می کشند. مطالعات نشان می دهد معلمانی که احساس می کنند درگیر دانش آموزان پرشوری هستند که به طور فعال در روابط خود با آنها کار می کنند ، نمره کامل بالاتری نسبت به سایرین دارند. دنبال کردن یک رابطه قوی با یک معلم از اولین روز مدرسه بسیار مفید است.

رابطه دانش آموز/معلم سنگ بنایی در فرایند بلوغ اجتماعی دانش آموز است. ایجاد یک رابطه مثبت با یک شخصیت غیر والدین به دانش آموزان اجازه می دهد تا خود را تعریف کنند ، با محیط خود سازگار شده و هوش هیجانی و اجتماعی خود را رشد دهند. جسارت و عزم و اراده لازم است که با یک معلم به صورت خصوصی صحبت کنید و به او اطلاع دهید که عملکرد خوب در کلاس برای آنها چقدر اهمیت دارد و معلمان برای این گسترش و نشان دادن بلوغ ارزش قائل هستند.


به گفته پیتر ریدل ، کارشناس آموزش 37 ساله و بنیانگذار ELTC ، "روابط مثبت با معلمان تبدیل به بازی برای بچه ها می شود. به عنوان یک متخصص 37 ساله در یادگیری ، من با هزاران کودک کار کرده ام-بسیاری از آنها در ابتدا دچار استرس دانش آموزان A بودند ، در حالی که دیگران برای Bs و Cs مبارزه می کردند. من با هزاران جوان و بزرگسال مبتلا به اختلالات یادگیری و رفتار کار کرده ام. موضوع مشترک با همه این افراد این است که هوش هیجانی زمانی افزایش می یابد که افراد برای انجام بهترین عملکرد و در میان یک محیط امن و ساختار یافته به چالش کشیده شوند. "

برای کودکی که در مدرسه تلاش می کند ، داشتن رابطه خوب با معلمان برای موفقیت آنها بسیار مهم است. این امر غیرعادی نیست برای کودکانی که از نظر تحصیلی تلاش می کنند تا چالش برانگیزترین روابط را با معلمان خود داشته باشند ، که فقط مشکلات آنها را با عملکرد بیشتر تقویت می کند. پیتر در ادامه گفت: "هر زمان که با این نوع دانش آموزان کار می کنم ، دانش آموز را متقاعد خواهم کرد که هر روز بر ایجاد روابط با معلمان خود کار کند ، و به آنها کمک می کند تا معلم را به نحو مثبتی درگیر کنند تا نمرات اضافی کسب شده را کسب کنند. رابطه خوب با معلمان تمام تعامل من با صحبت در مورد رابطه با معلمان و راههای بهبود آنها آغاز می شود. "

    تغییر نگرش و اعتقادات فرزند شما در مورد رابطه آنها با معلمان ، مهمترین کاری است که می توانید برای بهبود تحصیلات فرزند خود انجام دهید.