سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان نرم افزار matlab

سیستم MATLAB
سیستم MATLAB از پنج قسمت اصلی تشکیل شده است:

زبان MATLAB.
این یک زبان ماتریس / آرایه سطح بالا با عبارات جریان کنترل ، توابع ، ساختار داده ها ، ورودی / خروجی و ویژگی های برنامه نویسی شی گرا است. این اجازه می دهد تا هم "برنامه نویسی در کوچک" به سرعت برنامه های دور انداختن سریع و کثیف را ایجاد کند و هم "برنامه نویسی به صورت گسترده" برای ایجاد برنامه های کامل و پیچیده برنامه.

محیط کار MATLAB.
این مجموعه ابزارها و امکاناتی است که شما به عنوان کاربر یا برنامه نویس MATLAB با آنها کار می کنید. این شامل امکاناتی برای مدیریت متغیرها در فضای کاری شما و واردات و صادرات داده ها می باشد. این برنامه همچنین شامل ابزارهایی برای توسعه ، مدیریت ، اشکال زدایی و نمایه سازی پرونده های M ، برنامه های MATLAB است.

گرافیک دسته
این سیستم گرافیکی MATLAB است. این شامل دستورات سطح بالا برای تجسم داده های دو بعدی و سه بعدی ، پردازش تصویر ، انیمیشن و گرافیک ارائه است. همچنین شامل دستورات سطح پایین است که به شما امکان می دهد ظاهر گرافیک را کاملاً شخصی سازی کرده و همچنین رابط های کاربری گرافیکی کاملی را در برنامه های MATLAB خود بسازید.

کتابخانه توابع ریاضی MATLAB.
این مجموعه گسترده ای از الگوریتم های محاسباتی است ، از توابع ابتدایی مانند جمع ، سینوس ، کسینوس و حساب پیچیده ، تا توابع پیچیده تر مانند معکوس ماتریس ، مقادیر ویژه ماتریس ، توابع بسل و تبدیل سریع فوریه.

رابط برنامه برنامه MATLAB (API).
این کتابخانه ای است که به شما امکان می دهد برنامه های C و Fortran را که با MATLAB تعامل دارند بنویسید. این برنامه شامل امکاناتی برای تماس روتین از MATLAB (پیوند پویا) ، فراخوانی MATLAB به عنوان یک موتور محاسباتی و خواندن و نوشتن پرونده های MAT است.
<** ادامه مطلب... **>
زبان برنامه نویسی برای MATLAB چیست؟

MATLAB به خودی خود یک زبان برنامه نویسی است.

با این حال ، قسمتهای مختلف MATLAB و محیط توسعه مرتبط با C (چارچوب اصلی) ، C ++ (من می دانم که قسمت محاسبات موازی با C ++ نوشته شده است ، تصور می کنم سایر قسمتها نیز هستند) و جاوا (بیشتر رابط ها) نوشته شده اند. )

از لحاظ تاریخی ، MATLAB در FORTRAN نوشته شده است ، و این میراث امروزه نیز به روشهای مختلفی خود را نشان می دهد (نمایه سازی با شروع 1 ، نمونه بارز آن است).

MATLAB همچنین می تواند توابع نوشته شده به تعداد زیادی از زبانهای دیگر را فراخوانی کند - علاوه بر مواردی که قبلاً ذکر شد ، می تواند کدی را که به زبان سی شارپ ، پایتون و پرل نوشته شده است نیز اجرا کند - من فکر می کنم همچنین از رابط با Mathematical نیز پشتیبانی می شود.
زبان برنامه نویسی MATLAB
زبان برنامه نویسی MATLAB

Matlab محصولی از Matworks است. این یک ابزار شبیه سازی است. Matlab یک زبان برنامه نویسی برای انجام شبیه سازی است.

اگرچه کامل محصول Matlab در پلتفرم جاوا ساخته شده است. این زبان سطح بالاتری است. با توجه به کامپایلر پیشرفته. این می تواند کد Matlab را به زبان های دیگر منتقل کند.

بنابراین ، هنگامی که کاربر کار خود را در Matlab به پایان رساند ، می تواند فایل های .dll ، C ، C ++ ، کدهای جاوا را به زبان خود ایجاد کند. و از این پرونده ها می توان در سایر نرم افزارها به عنوان پرونده های کتابخانه نیز استفاده کرد.

هدف اصلی Matlab مستقل کردن بستر کار شبیه سازی است.

https://alfaproject.ir/do-matlab-project/