سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 تا از بهترین نرم افزار طراحی PCB در سال 2020


نرم افزارهای طراحی مدار زیادی برای برآوردن نیازهای طرح متنوع در دسترس هستند ، از جمله نرم افزار رایگان طراحی PCB ، نرم افزارهای آنلاین طراحی PCB رایگان و نرم افزارهای PCB صنعتی. این لیست نرم افزار طراحی PCB و معرفی مختصر است. شما می توانید براساس مقدمه مقایسه کنید.
1. PROTEL (طراح آلتیوم)
طراح آلتیوم

شرکت PORTEL در اواخر دهه 80 ، قرن 20 ، نرم افزار طراحی مدار (CAD) PROTEL را در صنعت مدار معرفی کرد ، که به طور شایسته ای در بین بسیاری از نرم افزارهای EDA رتبه بالایی دارد و نرم افزار مورد علاقه طراحان مدار است.

بسیاری از تخصص های مدار دانشگاه ها دوره های خاصی را برای یادگیری نحوه استفاده از PROTEL برگزار می کنند و تقریباً همه شرکت های مدار از آن برای کارهای خود استفاده کرده اند.
Altium Designer 20 با ویژگی های جدیدی که تجربه کلی کاربر را بهبود می بخشد و روان بودن و لطافت آن بهبود یافته است. در این نسخه ، عملکرد مسیریابی با زاویه دلخواه برای تکمیل مسیریابی فرار از بسته های متراکم BGA ، به تازگی پردازش بهینه سازی مسیریابی ، موتور ویرایشگر شماتیک تسریع شده DirectX جدید و بسیاری پیشرفت های دیگر به تازگی ارائه شده است.

برای تخته های یک یا دو لایه خوب است ، اما استفاده از آنها در مورد بیش از 4 لایه کمی سخت می شود ، نیازی به ذکر نیست که طراحی PCB در انتقال سیگنال با فرکانس بالا و دیجیتال سازی با سرعت بالا.
2. پد (PowerPCB)
قدرت PCB

PADS شامل PADS Logic ، PADS Layout و PADS Router است.

می توانید آن را به عنوان پادشاه CAD در سمت پایین توصیف کنید. تا آنجا که به من مربوط می شود ، این بهترین EDA در بین EDA مشابه است که به راحتی قابل استفاده و یادگیری است. کیفیت طراحی از wg ، alegro بدتر نخواهد بود. این پرکاربردترین EDA در بازار است و همچنین برای شرکت های کوچک بسیار مناسب است.
PADS Layout / Router از یک فرایند کامل طراحی PCB پشتیبانی می کند ، که طیف کاملی از توابع را از واردات شماتیک نت لیست گرفته تا پرونده تولید نهایی (Gerber) ، پرونده مونتاژ و بیل مواد (BOM) را پوشش می دهد.
3. ORCAD
کارت ویزیت

ORCAD نرم افزار EDA است که توسط ORCAD در اواخر دهه 1980 ساخته شده است. قدمت آن به اندازه پروتل است اما حتی از پرولت هم بدتر است. با این حال ، اصل ORCAD از آنجا که چهره کاربر پسند آن است ، صرفاً بهره برداری از عملکرد و عملکرد قوی شبیه سازی ، از شهرت زیادی در صنعت برخوردار است. بر اساس ورودی نمودار شماتیک ، یک سیستم اطلاعاتی م componentلفه قدرتمند اضافه می شود که می تواند برای ایجاد ، ردیابی و تأیید اعتبار م componentsلفه ها استفاده شود ، که برای استفاده مجدد از کتابخانه بهینه شده و کتابخانه اجزای موجود مناسب است. در مقایسه با طراح DX ، من به Orcad رأی می دهم. اما طراح DX دارای عملکرد مدیریتی بهتر ، محیط یکپارچه تری است.
4. گروه جهانی

متعلق به مربی WG است. آنها WG 2005 را بر اساس ویندوز معرفی کردند. Lay out ابتدا مشخص می کند که آیا وقتی یک مزیت و معایب آشکار در بازار متوسط ??و بالا وجود دارد ، آیا این یک نرم افزار عالی است. باید بگویم WG2005 در طرح بندی شگفت انگیز است ، می توان آن را به عنوان پادشاه طرح گفت زیرا از عملکرد خوبی در طرح به صورت خودکار برخوردار است و قانون طرح بسیار حرفه ای است. ExpeditionPCB هسته اصلی WG است و Wg 2005 شامل DX , DC , DV , LIB , EXP است.
5. آلگرو
Allegro pcb Allegro ابزاری برای طراحی مسیریاب طراحی PCB است که توسط Cadence راه اندازی شده است. عملکردهای Allegro بسیار قدرتمند است و به طور کلی ، شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند ، به ویژه شرکت هایی که مادربردهای رایانه ای تولید می کنند. از آنجا که این نرم افزار در ترسیم بردهای بزرگ دارای مزایایی است ، سهم قابل توجهی از مادربردهای رایانه ، تابلوهای کنترل صنعتی بزرگ ، مادربردهای سرور و سایر تابلوهای بزرگ را به خود اختصاص داده است. البته برخی از تبلت ها و برد های تلفن همراه نیز توسط تعداد کمی از شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
6. Eagle Editor ویرایشگر طرح گرافیکی به راحتی قابل اجرا
عقاب کامپیوتر

این یک چهره کاربر پسند و عملکرد نمودار شماتیک قوی است. رایگان نیست اما قیمت آن قابل قبول است. این توابع فوق العاده مانند عملکرد حاشیه نویسی مثبت و منفی آنلاین ، پرونده اسکریپت اجرای دستور دسته ای ، روکش مسی و پیرو تعاملی دارد. و EAGLE از ویندوز ، لینوکس و سه سیستم عامل Mac پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، کتابخانه این نرم افزار بسیار غنی است ، و می توان از اسکریپت ها استفاده کرد ، و همراه با ابزار CAM است.
7. کیکاد
کیکاد

Kidcad یک نرم افزار Open Source است و به توافق نامه حق چاپ GPL GNU پایبند است. Kicad از رابط کاربری گرافیکی استفاده می کند که استفاده از آن با موس و صفحه کلید بسیار راحت است ، علاوه بر این ، می توانید از ویندوز و لینوکس استفاده کنید.
مجموعه برنامه های kicad شامل نقاشی شماتیک ، طرح PCB ، مشاهده پرونده Gerber ، مشاهده مدل 3D جامد و غیره است و تعداد زیادی نماد ، بسته و کتابخانه مدل 3D برای بارگیری در دسترس است.
8. EasyEda
easyeda

EasyEDA یک مجموعه رایگان ابزار EDA است که شامل یک وب ، مبتنی بر ابر و نصب صفر است و یکپارچه سازی قدرتمند شماتیک ، شبیه سازی مدار حالت مخلوط و طرح PCB را در یک محیط مرورگر بدون بستر یکپارچه انجام می دهد.
9. بیشتر نرم افزارهای PCB رایگان

PCBWeb Designer ، ZenitPCB ، TinyCAD ، Osmond PCB ، BSch3V ، Exp