سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین نرم افزار های مورد نیاز یک مهندس مکانیک

مهمترین نرم افزار برای مهندسان مکانیک

بسته های نرم افزاری بسیاری وجود دارد که توسط مهندسان مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد ، اما تعداد اندکی وجود دارد که به طور مداوم در سراسر صنعت استفاده می شوند. سطح مهارت لازم برای بسته های نرم افزاری خاص به نقش شما به عنوان یک مهندس بستگی دارد. با این حال ، هر مهندس مکانیک باید حداقل آشنایی اولیه با بیشتر نرم افزارهای این لیست را داشته باشد.
Mathcad

Mathcad احتمالاً یکی از نرم افزارهایی است که صرف نظر از کارکرد برای هر مهندس مکانیک مفید است. Mathcad به شما این امکان را می دهد تا ریاضیات را در یک سند انجام دهید ، همچنین تصاویر و متن مربوطه را برای توضیح کار خود اضافه کنید. شما می توانید نمودارهایی را اضافه کنید که یا از آرایه های داده خوانده می شوند یا می توانند به معادلات تعریف شده مرتبط شوند. نتیجه یک سند قالب بندی شده زیبا است که شامل محاسبات "دست" شماست.

    توانایی نوشتن و ارزیابی معادلات
    تبدیل واحد
    نقشه کشی
    جبر خطی - برای حل مسائل استاتیک سه بعدی ، برای حل سیستم معادلات خطی و غیره مفید است.
    حل معادله نمادین - برای زمانی مفید است که نمی خواهید دستی را برای انتگرال برخی از معادلات پیچیده حل کنید
    برنامه نویسی - برای تجزیه و تحلیل عددی مفید است



Mathcad
نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)

بسته 3D CAD (طراحی با کمک رایانه) مخصوصاً برای هر مهندسی که تمرکز روی طراحی دارد مفید است. این نرم افزار به شما امکان ساخت مدل های سه بعدی قطعات و مجموعه ها را می دهد. به عنوان مثال ، شما می توانید تمام قسمتهای منفرد یک موتور را مدل کنید و سپس آنها را در یک مجموعه ترکیب کنید. این به شما این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کنید که همه قطعات مطابق با هم قرار گرفته اند. بسیاری از بسته های CAD به شما امکان می دهد کارهایی مانند اجازه حرکت قطعات (به عنوان مثال اجازه چرخش شافت) و بررسی تداخل بین قطعات را انجام دهید. اکثر بسته های CAD دارای یک جز draft پیش نویس هستند که به شما امکان می دهد نقاشی های 2 بعدی قطعات خود را ایجاد کنید تا بتوان آنها را تولید کرد. بسیاری از ابزارهای CAD همچنین با یک بسته FEA (تحلیل اجزای محدود) ادغام مستقیم دارند ، بنابراین می توانید بین طراحی و تجزیه و تحلیل یکپارچه کنید. نمونه های معروف نرم افزار 3D CAD شامل SolidWorks ، Unigraphics NX ، CATIA و Autodesk Inventor است.
SolidWorks 3D CAD
نرم افزار تحلیل اجزای محدود (FEA)

تحلیل اجزای محدود (FEA) برای هر مهندسی که نیاز به انجام تجزیه و تحلیل سازه دارد مفید است. این نرم افزار به شما امکان می دهد تنش ها و انحرافات را در ساختارهای پیچیده تجزیه و تحلیل کنید. نمونه های معروف آن شامل ANSYS و Nastran است. به طور معمول یک ساختار در یک برنامه 3D CAD مدل سازی می شود و سپس به نرم افزار FEA منتقل می شود. پیش از این ، فرآیند حمل و نقل شامل صادرات مدل CAD به یک قالب فایل بود که سپس می تواند توسط نرم افزار FEA تفسیر شود ، اما اکنون بسیاری از بسته های FEA مستقیماً با بسته های CAD ادغام می شوند تا انتقال بدون وقفه انجام شود. هنگامی که هندسه ساخته شد ، یک مش ایجاد می شود تا ساختار را به عناصر متمایز کند. نیروها و محدودیت ها اعمال می شوند و سپس می توان مدل را حل کرد. از مدل حل شده می توانید تنش ها و انحرافات موجود در ساختار را بازجویی کنید.
ANSYS
مایکروسافت اکسل

اکسل احتمالاً متنوع ترین نرم افزاری است که نه تنها توسط مهندسان مکانیک ، بلکه تقریباً توسط هر کارمند اداری استفاده می شود. اکسل برای محاسبات سریع ، جدول بندی داده ها ، طرح بندی ایده ها ، نقاشی با اشکال ، برای برنامه نویسی اساسی مفید است - این امکانات بی پایان هستند.
مایکروسافت اکسل
ویژوال بیسیک برای برنامه ها (VBA)

ویژوال بیسیک برای برنامه ها (VBA) زبان برنامه نویسی است که در همه محصولات Microsoft Office تعبیه شده است. این برای خودکار سازی فایل های اکسل ، دسترسی به پرونده ها ، فایل های Word و سایر پرونده های ایجاد شده با استفاده از مجموعه MS Office مفید است. استفاده از آن در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی کاملاً کامل می تواند کمی دست و پا چلفتی و ناجور باشد ، اما ادغام مستقیم آن در MS Office آن را به گزینه ای فوق العاده جذاب برای اجرای اسکریپت های کوچک برای انجام کارهای اساسی اتوماسیون تبدیل کرده است.
ویژوال بیسیک برای برنامه ها (VBA)
متلب

MATLAB زبان برنامه نویسی / محیط انتخابی در بین مهندسان مکانیک است. MATLAB برای انجام تجزیه و تحلیل عددی پیچیده تر در جایی که ریاضی ساده آن را قطع نمی کند و یک راه حل برنامه نویسی لازم است ، ضروری است. MATLAB مخصوصاً برای محاسبات با ماتریس و بردار بسیار مناسب است. این یک قابلیت رسم عالی است ، بنابراین آسان است که یک شبیه سازی را اجرا کنید و سپس نتایج را سریع نشان دهید. بسیاری از کتابخانه های اضافی برای انجام کارهای پیچیده تر مانند بهینه سازی و طراحی سیستم کنترل و غیره در دسترس هستند.

برخی از نمونه کارهایی که ممکن است با MATLAB انجام دهید عبارتند از:

    انتقال گرما از بطری برق به محیط اطراف را تجزیه و تحلیل کنید
    یک سیستم کنترل برای فرود موشک روی یک لنج طراحی کنید
    تجزیه و تحلیل ویژگی های پاسخ یک میراگر جرم فنر با یک نیروی وارد شده از خارج

متلب
پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی با کاربردهای عمومی است و از توانایی بالایی برای برنامه نویسی علمی برخوردار است. به همین دلیل ، پایتون یک گزینه عالی برای MATLAB است. پایتون منبع باز است